o_nas21440x684.jpg
 
 

Harmonijna kompozycja to nie tylko dekoracja.

Kwiaty, przy całej swojej ulotności, mają siłę przeobrażania przestrzeni, kształtowania ekspresji, budowania tożsamości marki, budzenia skojarzeń z tym co lokalne i z tym co uniwersalne..

Są wymagające i mają swoje tajemnice. Potrafią poddać się opiece, będąc zarazem tak samo dzikie i niewzruszone jak cała natura. Są niezawodne w swoim cyklu budzenia się do życia i powracania we właściwym sobie sezonie. Dbanie o rośliny, które odwdzięczają się czystym pięknem to pasja całej naszej rodziny – początki przedsiębiorstwa kwiatowego sięgają u nas przełomu XIX i XX wieku. Secesyjna Warszawa dała scenerię dla rozwoju firmy, a pierwsza reklama prasowa ukazała się w 1904 roku. W języku węgierskim wyraz Mak oznacza tę samą delikatną roślinę co po polsku. To właśnie ten kwiat – zarazem wrażliwy i nawykły do zwykłego polnego otoczenia, dyskretny i jaskrawy, pełen symboliki i w najprostszy sposób piękny – znalazł swoje miejsce w naszej nazwie, a akcent zabarwił ją abstrakcją i przeobraził w akronim. Nawiązanie do Węgier nie jest zresztą przypadkowe – nasza babcia, będąca współwłaścicielką wielopokoleniowych, rodzinnych hodowli kwiatów i warszawskich kwiaciarni, miała węgierskie korzenie.

Rewitalizując tradycję pracy z kwiatami szukaliśmy ujścia dla naszego zaangażowania, płynącego z doświadczenia, z intuicji, i z obserwowania świata, który tak zmienił się od 1900 roku. MÁK 1904 to kwiaty na zamówienie, bukiety i kompozycje, instalacje, stała obsługa miejsc, dla których tworzymy oryginalne kompozycje, odpowiadające na kontekst przestrzeni do której są przeznaczone. Obydwoje mamy wykształcenie artystyczne, więc z łatwością odnajdujemy w zleceniach z pogranicza florystyki i scenografii – znajomość symboliki i rzeźbiarska wyobraźnia są punktem wyjścia do pracy podczas sesji zdjęciowych, budowania instalacji kwiatowych w witrynach, współpracy z galeriami. Harmonijna kompozycja to nie tylko dekoracja. Kwiaty, przy całej swojej ulotności, mają siłę przeobrażania przestrzeni, kształtowania ekspresji, budowania tożsamości marki, budzenia skojarzeń z tym co lokalne i z tym co uniwersalne. Takie podejście sprawdza się zarówno w miejscach publicznych jak i przy okazji intymnych uroczystości.

Nie uważamy że kwiaty są synonimem luksusu czy celebracji statusu.

Wierzymy w organiczną przyjemność płynącą z kontaktu ze światem roślin i szukamy spełnienia w drobiazgach – w spontanicznym zakupie małego wianka, w niejednoznacznych nawiązaniach do malarstwa flamandzkiego, w eksperymentach z formą. Każdy gest wizualny wymaga empatii i znajomości symboliki, dlatego kwiaty są tak wyjątkowym rekwizytem, zarówno w miejscach publicznych jak i przy okazji intymnych uroczystości. Efemeryczność roślin nie przeszkadza nam w poszukiwaniu trwałych relacji, opartych na zrozumieniu cech przestrzeni, które zaopatrujemy w bukiety. Kwiaty mają swój własny rytm i język, który chcielibyśmy Państwu jak najwierniej przekazać.